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NTBackup scheitert unter XP Professional


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Jedes Mal, wenn ich versuche NTBackup zu starten erscheint folgende Fehlermeldung:

"Beim Erstellen der Volumeschattenkopie wurde ein Fehler ermittelt:80042301

Die Sicherung wird abgebrochen.

Der Vorgang wurde nicht ordnungsgemäß ausgeführt."

 

... und dies obwohl der Dienst Volumenschattenkopie auf automatisch steht und der Dienst Remoteprozeduraufruf(RPC) gestartet ist.

 

Wer kann mir bitte helfen?

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hallo,

 

habe das dazu bei microsoft gefunden evtl. hilft dir das ja weiter.

 

Beim Erstellen der Volumeschattenkopie wurde ein Fehler ermittelt: 800423f4 (oder die Werte 800423f2 oder 800423f3).

 

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;de;833167

 

mfg schotte

 

 

Ist u.U. eine gute Antwort. Ich werde die sehr komplexe Seite in den nächsten Tagen einmal versuchen, durchzuarbeiten.

mfg ivis

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Ich hab auch was gefunden :)

http://www.microsoft.com/technet/support/ee/result.aspx?EvtSrc=VSS&EvtID=8193&ProdName=Windows+Operating+System&LCID=1033&ProdVer=5.2

http://www.eventid.net/display.asp?eventid=8193&eventno=1994&source=VSS&phase=1

 

"0x80040154 means REGDB_E_CLASSNOTREG which always

appears if the corresponding COM server was not installed."

 

to reinstall com+

a. In the %SystemRoot%\System32 folder, rename the Clbcatq.dll file to ~clbcatq.dll. Make sure that you include the tilde (~) at the beginning of the file name. If there is already a ~clbcatq.dll file in the %SystemRoot%\System32 folder, move the ~clbcatq.dll file out of the folder or rename the ~clbcatq.dll file first. If the file is in use, you may have to use the rename command from an MS-DOS prompt to rename the file.

b. Save and delete the HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\COM3 key. To do so:

1. Start Registry Editor (Regedt32.exe).

2. Locate and click the following key in the registry:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\COM3

3. On the Registry menu, click Save Key, and then save the key to a file.

4. Make sure that the HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\COM3 key is still selected. Either press the DELETE key or right-click the key, and then click Delete.

5. Quit Registry Editor.

c. In Control Panel, open the Add or Remove Programs tool, and then open the Add/Remove Windows Components tool. Do not make any changes, just click Next. This reinstalls COM+.

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Ich hab auch was gefunden :)

http://www.microsoft.com/technet/support/ee/result.aspx?EvtSrc=VSS&EvtID=8193&ProdName=Windows+Operating+System&LCID=1033&ProdVer=5.2

http://www.eventid.net/display.asp?eventid=8193&eventno=1994&source=VSS&phase=1

 

"0x80040154 means REGDB_E_CLASSNOTREG which always

appears if the corresponding COM server was not installed."

 

to reinstall com+

a. In the %SystemRoot%\System32 folder, rename the Clbcatq.dll file to ~clbcatq.dll. Make sure that you include the tilde (~) at the beginning of the file name. If there is already a ~clbcatq.dll file in the %SystemRoot%\System32 folder, move the ~clbcatq.dll file out of the folder or rename the ~clbcatq.dll file first. If the file is in use, you may have to use the rename command from an MS-DOS prompt to rename the file.

b. Save and delete the HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\COM3 key. To do so:

1. Start Registry Editor (Regedt32.exe).

2. Locate and click the following key in the registry:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\COM3

3. On the Registry menu, click Save Key, and then save the key to a file.

4. Make sure that the HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\COM3 key is still selected. Either press the DELETE key or right-click the key, and then click Delete.

5. Quit Registry Editor.

c. In Control Panel, open the Add or Remove Programs tool, and then open the Add/Remove Windows Components tool. Do not make any changes, just click Next. This reinstalls COM+.

 

 

Und was Du gefunden hast! Bingooo, vielen Dank und Bravo!!!!. Nachdem ich seit über 2 Wochen immer wieder versucht habe, mein Problem zu lösen, hat es dank Dir jetzt endlich geklappt. NTBackup funktioniert wieder einwandfrei. Ich habe mich genau an Deine englische Anleitung gehalten und der ganze Backup lief wieder auf Anhieb.

Gruss ivis

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