Jump to content
Sign in to follow this  
Robi-Wan

Restore von Bitlocker-HDD

Recommended Posts

Hallo zusammen und ein frohes neues Jahr,

 

ich möchte meinen Win2k8R2 mit dem internen Backup-Tool auf eine externe HDD sichern. Diese soll aber mit Bitlocker verschlüsselt sein. Nun habe ich versucht, ein Restore zu machen, aber leider erscheinen die Wiederherstellungspunkte nicht in der Auswahl. Ich vermute, dass Bitlocker daran "Schuld" ist. Habt ihr das Phänomen schon mal gesehen bzw. auch eine Lösung dafür?

 

Grüße, Robert

Share this post


Link to post

Für SBS 2008 gilt:

You can back up a source volume that is encrypted with BitLocker. However, if you restore the backup to your server, it is restored without BitLocker encryption. You must manually enable BitLocker on the restored volume.

 

If the backup target volume is encrypted with BitLocker, you must disable BitLocker before you can back up to the volume. If you reenable BitLocker after the backup, and you need to restore it from the encrypted volume, you must disable BitLocker before you can restore the backup.

 

Quelle: BitLocker support

 

Vielleicht trifft das auch für nicht-SBS zu?

Share this post


Link to post
Der letzte Beitrag zu diesem Thema ist mehr als 180 Tage alt. Bitte überlege Dir, ob es nicht sinnvoller ist ein neues Thema zu erstellen.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

Werbepartner:



×
×
  • Create New...