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Einzelne Printer gehen Offline nach etwa 15 Sekunden...


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Empfohlene Beiträge

...moin zusammen,

 

wir haben einen PrintServer Windows 2003 der diverse Drucker an diversen Standorten spoolt.

 

An einem entfernten Standort gehen 18 von 19 Druckern nach dem Stopen und Starten des Spoolers offline. Druck aufträge kommen über Citrix-TS auch bei uns im spooler an und werden dann aber nicht mausgedruckt.

 

Ich kann die Drucker per HTTP/Telnet erreichen/einstellen.

 

Wenn ich den Spooler anhalte und dann wieder starte fängt der Spooler auch fleißig die Daten an den Drucker zu übertragen und der Ausdruck beginnt. Wie so auch immer bricht er nach etwa 10 dokumenten ab und meldet die 18 von 19 Druckern als Offline. Dann werden Dokumente wieder gespoolt aber nicht auf den Drucker übertragen.

 

Erst nachdem ich den Spooler wieder stoppe und starte laufen wieder etwa 10 druckjobs aus dem spooler zum drucker. dann ist wieder schluß.

 

...SNMPv1/v2 sowie DLC/LLC werden nicht geblockt.

...neuste Treiber werden benutzt

...betrifft nicht nur ein Modell sondern diverse Hersteller und typen

...notification in den Server propertys sind ebenfalls aus

...gedruckt werden soll nur wenn komplett gespoolt wurde

...dies betrifft nur einen standort von vielen die über VPN angeschlossen sind

 

Hatte jemand bereits dieses Problem / kennt Abhilfe? :confused:

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  • 4 Wochen später...

 

 

Hey LukasB,

 

danke für den Link - so richtig sicher, wieso das Problem nun gelößt ist bin ich mir nicht.

 

Bin leider bei den Einstellungen die die "local-IT" gemacht hat, oder eben nicht... Dabei gewesen. Sobald ich Klarheit habe poste ich mal das ergebniss.

 

...empfinde es immer ****- nur Fragen - aber keine Lösungen in Foren zu finden...

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  • 2 Wochen später...

Also hier nun die Lösung:

 

SYMPTOMS

Consider the following scenario:• Windows Server 2003 Service Pack 2 (SP2) or hotfix 923218 is installed on a Windows Server 2003-based print server.

• Simple Network Management Protocol (SNMP) is enabled on a printer port.

• Printer devices that use the SNMP-enabled port do not respond to SNMP commands.

In this scenario, the related print queue status is displayed as "Offline" even though the printer devices are ready and are working correctly. Therefore, clients cannot use this print queue.

 

Note This problem does not occur on a print server that is running the original version of Windows Server 2003.

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RESOLUTION

Hotfix information

A supported hotfix is available from Microsoft. However, this hotfix is intended to correct only the problem that is described in this article. Apply this hotfix only to systems that are experiencing this specific problem. This hotfix might receive additional testing. Therefore, if you are not severely affected by this problem, we recommend that you wait for the next software update that contains this hotfix.

 

http://go.microsoft.com/?linkid=6294451'>http://go.microsoft.com/?linkid=6294451 (http://go.microsoft.com/?linkid=6294451)

To create a separate service request, visit the following Microsoft Web site:

How can we assist you?

 

Note The "Hotfix download available" section and the online request forms display the languages for which the hotfix is available. If you do not see your language, it is because a hotfix is not available for that language.

Prerequisites

 

To apply this hotfix, you must have Windows Server 2003 Service Pack 1 (SP1) or Windows Server 2003 SP2 installed.

 

 

Hotfix replacement information

You must restart the computer after you apply this hotfix.

This hotfix does not replace any other hotfixes.

 

Registry information

Important This section, method, or task contains steps that tell you how to modify the registry. However, serious problems might occur if you modify the registry incorrectly. Therefore, make sure that you follow these steps carefully. For added protection, back up the registry before you modify it. Then, you can restore the registry if a problem occurs. For more information about how to back up and restore the registry, click the following article number to view the article in the Microsoft Knowledge Base:

322756 (How to back up and restore the registry in Windows) How to back up and restore the registry in Windows

 

After you apply this hotfix, follow these steps to enable the hotfix:1. Click Start, click Run, type regedit, and then click OK.

2. Locate the following registry subkey, and then click it:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print

3. On the Edit menu, point to New, and then click DWORD Value.

4. Type SNMPLegacy, and then press ENTER.

5. Right-click SNMPLegacy, and then click Modify.

6. In the Value data box, type 1, and then click OK.

 

Note This hotfix does not work if the SNMPLegacy registry entry is set to 0. If this registry entry is set to 1, the print queue status is displayed as "Ready" instead of as "Offline" when a printer device does not respond to SNMP commands.

7. Exit Registry Editor.

8. To make this registry change effective, restart the Print Spooler service.

 

WORKAROUND

To work around this problem, disable SNMP on the printer port. To do this, follow these steps:1. Click Start, and then click Printers and Faxes.

2. Right-click the printer, and then click Properties.

3. Click the Ports tab.

4. Click Configure Port.

5. Click to clear the SNMP Status Enabled check box, click OK, and then click Close.

 

Quelle: The print queue status is displayed as "Offline" on a Windows Server 2003-based print server if SNMP is enabled and if the printer devices do not respond to SNMP commands

 

Auch ohne Einspielen dieses Hotfix hat sich das Problem behoben. Ich gehe davon aus, dass die "Local-IT" die SNMP Kommunikation (UDP ports 161 und 162) geblockt hatte.

 

Wie auch immer, leider kann ich keine profunde Lösung anbieten....

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